Agregátor obsahu
Zpět Na trať mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem vyjely moderní RegioPantery
Do Středočeského kraje poprvé dorazily na pravidelné lince vlaky RegioPanter. Tyto moderní jednotky ode dnešního dne obsluhují osobní vlaky na trati č. 230 mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem, a to díky posunutí neutrálního pole ve stanici Sázavka. Nové vlaky nabídnou cestujícím komfortní cestování v klimatizovaném a nízkopodlažním interiéru a samozřejmostí v nich bude možnost připojení k internetu pomocí Wi-Fi a nabíjení přenosné elektroniky. RegioPantery se v následujících letech rozšíří také na další tratě ve středních Čechách.
Dnes krátce před půl jedenáctou poprvé přijela do Kolína jednotka RegioPanter z Vysočiny. Ode dnešního dne bude pravidelně obsluhovat osobní vlaky na trati č. 230 z Havlíčkova Brodu přes Světlou nad Sázavou, Golčův Jeníkov, Čáslav a Kutnou Horu do Kolína. Správa železnic posunula neutrální pole (úsek bez napájení elektřinou) trakčního vedení v zastávce Sázavka, bylo totiž v poloze, ve které by nebyl možný rozjezd jednotky kvůli umístění sběrače proudu uprostřed soupravy.
„RegioPantery dnes poprvé dorazily do Středočeského kraje a cestující, kteří využívají osobní vlaky na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem, se tak mohou těšit na revoluci v cestování. Nové jednotky jsou nízkopodlažní, což usnadňuje cestování handicapovaným, seniorům nebo rodinám s malými dětmi. Mají ergonomicky tvarované sedačky s dostatečným místem pro nohy, najdete tu klimatizaci i moderní audiovizuální informační systém. Tyto komfortní vlaky zároveň mohou sloužit jako mobilní kancelář ‚train office‘. Čas na cestě tak lze využít například k práci, studiu nebo třeba sledování filmů, a to díky Wi-Fi připojení, elektrickým zásuvkám, USB portům nebo sklopným a rozkládacím stolkům. Věříme, že nové vlaky přilákají na železnici nové cestující, stejně jako se to stalo v jiných regionech,“ popisuje člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
„Zájem o pohodlné cestování vlakem v Kraji Vysočina roste. V loňském roce dosáhl počet přepravených osob vykázaných v rámci našeho integrovaného dopravního systému čísel shodných s rokem 2019, tedy pro cestování příznivého období před COVIDem. Zájem cestujících si vysvětlujeme nejen vysokou kvalitou nabízených přepravních služeb, ale také provedenou optimalizací spojů, která v našem případě logicky kombinuje železniční i linkovou autobusovou dopravu. V Kraji Vysočina se nyní těšíme na nasazení nových jednotek řady 847 RegioFox, které spojí Havlíčkův Brod s Pardubicemi,“ říká Martin Hyský, předseda Výboru pro rozvoj strategických projektů Kraje Vysočina.
Na Vysočině jezdí celkem šest elektrických jednotek RegioPanter. Poprvé v tomto kraji vyjely na začátku letošního května. Cestující se s nimi svezou na trati č. 250 mezi Havlíčkovým Brodem a Žďárem nad Sázavou, na trati č. 225 Havlíčkův Brod – Jihlava / Jihlava město a nově na trati 230 spojující Kraj Vysočina s Kolínem a Kutnou Horou, tedy třetím a pátým nejlidnatějším středočeským městem.
„Vnímáme to jako další díl do naší skládačky – postupné celkové modernizace železniční dopravy ve Středočeském kraji. Jestliže chceme, aby cestující jezdili hromadnou dopravou a platili za to přiměřenou cenu, pak jim musíme nabízet vlaky splňující požadavky na komfort pro 21. století. Cílíme tedy na zvýšení kultury a obecně zkvalitnění cestování. Příští rok začneme ve spolupráci s Českými drahami nasazovat na středočeské elektrizované tratě dalších dvaadvacet Panterů. Již nyní jsou ve výrobě. Panteři vyjedou na trasy z Prahy do Ústí nad Labem a do Čáslavi přes Kolín. V modernizaci techniky v elektrické i motorové trakci hodláme pokračovat i v dalších letech,“ dodává radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy Petr Borecký.
Výbava elektrických jednotek RegioPanter
- - moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami;
- - bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku budou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;
- - moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním, obsluhovaným slepeckou vysílačkou, a akustickým majáčkem;
- - prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené sklopným stolem pro přebalování kojenců;
- - doplňkové služby, jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky cestujících, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků;
- - dostatečně velké prostory pro umístění kočárků, jízdních kol a přepravu osob na invalidním vozíku;
- - moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.
Základní parametry jednotek RegioPanter
- - maximální rychlost 160 km/h
- - výkon 1320 kW
- - délka 52,9 m
- - počet míst k sezení 140
- - hmotnost obsazené soupravy 122 tun, hmotnost prázdné soupravy 105 tun
- - bezbariérovost (jednotky jsou nízkopodlažní)
- - napájecí soustava 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC
- - vlakový zabezpečovací systém ETCS
- - komunikační systém GSM-R
Naše projekty
Portály, které by vás mohly zajímat
Středočeské inovační centrum
Podpora inovací a podnikání
Středočeský platební portál
Snadné placení poplatků obcím a spolkům
Participativní rozpočet pro obce
Obecní participativní rozpočet snadno a přehledně
Bezpečný Středočeský kraj
Aktuální bezpečnostní situace v kraji
Portál krizového řízení
Středočeská centrála cestovního ruchu
Kam vyrazit ve středních Čechách
Integrovaná doprava Středočeského kraje
Informace o veřejné dopravě Středočeského kraje.
Vzdělávací institut Středočeského kraje
Vzdělávací institut Středočeského kraje
Portál příspěvkových organizací
Portál pro příspěvkové organizace
Dopravní portál
Veřejné zakázky
Přehled uveřejněných veřejných zakázek, jejichž zadavatelem je Středočeský kraj
Elektronický dotační portál Středočeského kraje
Prostřednictvím Elektronického dotačního portálu (EDP) je možné podávat žádosti o poskytnutí dotací, darů a návratných finančních výpomocí v rámci jednotlivých pravidel a programů z rozpočtu Středočeského kraje