Agregátor obsahu

Zpět Budování silnic a Berounského tunelu: Kraj chce spolupracovat se Správou železnic a ministerstvem dopravy

Při budování železničního Berounského tunelu bude Správa železnic spolupracovat se Středočeským krajem a Ministerstvem dopravy ČR. Radní na svém dnešním zasedání schválili znění Memoranda o spolupráci na rozvoji a modernizaci dopravní infrastruktury v okolí budoucích stavenišť, vážících se právě k tunelu a doporučili stejný krok i zastupitelům. Novostavba trati Praha-Smíchov – Beroun je prioritní, státní dopravní a jedním z nejrozsáhlejších připravovaných dopravních projektů v ČR.

Středočeský kraj, Správa železnic a Ministerstvo dopravy ČR budou spolupracovat na rozvoji a modernizaci krajské dopravní infrastruktury v okolí budoucích stavenišť železničního Berounského tunelu. Krajští radní dnes schválili znění Memoranda o spolupráci mezi subjekty a doporučili to samé i zastupitelům.

Shodujeme se na nutnosti rozvoje a modernizace dopravní infrastruktury a uvědomujeme si potřebu výstavby anebo úpravy silniční sítě, která je nutná k obsluze stavenišť a zároveň uleví obyvatelům dotčených obcí v okolí budoucího tunelu,“ konstatuje Karel Bendl, radní pro oblast silniční dopravy a pokračuje. „ Kraj chce pokračovat v přípravě a budování obchvatu Berouna, dále zajistit spojnici Jinočan a Hlásné Třebaně a obchvat Nučic, Správa železnic má na starosti tunel a jsou pro ni zásadní i uvedené dopravní stavby, je tedy nutné, abychom při budování projektů spolupracovali a vyměňovali si informace. Ministerstvo pak bude o všem informovováno a nápomocno v případných konfliktech vyvolaných přípravou výstaveb atd.“

Pro rozpracování společných kroků při realizaci jednotlivých projektů ještě někteří účastníci uzavřou smlouvy o spolupráci, kde si definují konkrétní postupy a delegují povinnosti, včetně rozdělení financování. Je to jedna z fází při spolupráci nejen mezi krajem a Správou železnic, ale i s místními samosprávami, které jsou do celého procesu zainteresovány.

Nový, dvoukolejná železniční tunel povede z pražských Hlubočep až k Berounu, kde vyústí u zdejší čističky odpadních vod. Trať pak překoná Berounku po novém mostě a napojí se do současného nádraží. Celková délka tunelu je necelých 25 kilometrů.

Poslední slovo při schvalování memoranda budou mít zastupitelé.

Naše projekty

Agregátor obsahu

Bezpečný středočeský kraj  

 

logo projektu fandimat  

 

Konference  

Agregátor obsahu

Videa z kraje

Krajský geoportál nabídne informace o silnicích
Práce na mostu v Sázavě pokračuje dle plánu
U Neratovic pokračuje oprava silnice
Cestující v kraji mohou využívat deseti měsíční kupóny
Kulturní léto Středočeského kraje je v plném proudu
Britský velvyslanec navštívil Hrabalovo Kersko
344.díl, Středočeské noviny, 30.10.2023

Úřední hodiny pro veřejnost

Po, St:
8:00-17:00
Út, Čt:
8:00-15:00
Pá:
8:00-13:00