Agregátor obsahu
Zpět Budování silnic a Berounského tunelu: Kraj chce spolupracovat se Správou železnic a ministerstvem dopravy
Při budování železničního Berounského tunelu bude Správa železnic spolupracovat se Středočeským krajem a Ministerstvem dopravy ČR. Radní na svém dnešním zasedání schválili znění Memoranda o spolupráci na rozvoji a modernizaci dopravní infrastruktury v okolí budoucích stavenišť, vážících se právě k tunelu a doporučili stejný krok i zastupitelům. Novostavba trati Praha-Smíchov – Beroun je prioritní, státní dopravní a jedním z nejrozsáhlejších připravovaných dopravních projektů v ČR.
Středočeský kraj, Správa železnic a Ministerstvo dopravy ČR budou spolupracovat na rozvoji a modernizaci krajské dopravní infrastruktury v okolí budoucích stavenišť železničního Berounského tunelu. Krajští radní dnes schválili znění Memoranda o spolupráci mezi subjekty a doporučili to samé i zastupitelům.
„ Shodujeme se na nutnosti rozvoje a modernizace dopravní infrastruktury a uvědomujeme si potřebu výstavby anebo úpravy silniční sítě, která je nutná k obsluze stavenišť a zároveň uleví obyvatelům dotčených obcí v okolí budoucího tunelu,“ konstatuje Karel Bendl, radní pro oblast silniční dopravy a pokračuje. „ Kraj chce pokračovat v přípravě a budování obchvatu Berouna, dále zajistit spojnici Jinočan a Hlásné Třebaně a obchvat Nučic, Správa železnic má na starosti tunel a jsou pro ni zásadní i uvedené dopravní stavby, je tedy nutné, abychom při budování projektů spolupracovali a vyměňovali si informace. Ministerstvo pak bude o všem informovováno a nápomocno v případných konfliktech vyvolaných přípravou výstaveb atd.“
Pro rozpracování společných kroků při realizaci jednotlivých projektů ještě někteří účastníci uzavřou smlouvy o spolupráci, kde si definují konkrétní postupy a delegují povinnosti, včetně rozdělení financování. Je to jedna z fází při spolupráci nejen mezi krajem a Správou železnic, ale i s místními samosprávami, které jsou do celého procesu zainteresovány.
Nový, dvoukolejná železniční tunel povede z pražských Hlubočep až k Berounu, kde vyústí u zdejší čističky odpadních vod. Trať pak překoná Berounku po novém mostě a napojí se do současného nádraží. Celková délka tunelu je necelých 25 kilometrů.
Poslední slovo při schvalování memoranda budou mít zastupitelé.
Naše projekty
Portály, které by vás mohly zajímat
Středočeské inovační centrum
Podpora inovací a podnikání
Středočeský platební portál
Snadné placení poplatků obcím a spolkům
Participativní rozpočet pro obce
Obecní participativní rozpočet snadno a přehledně
Bezpečný Středočeský kraj
Aktuální bezpečnostní situace v kraji
Portál krizového řízení
Středočeská centrála cestovního ruchu
Kam vyrazit ve středních Čechách
Integrovaná doprava Středočeského kraje
Informace o veřejné dopravě Středočeského kraje.
Vzdělávací institut Středočeského kraje
Vzdělávací institut Středočeského kraje
Portál příspěvkových organizací
Portál pro příspěvkové organizace
Dopravní portál
Veřejné zakázky
Přehled uveřejněných veřejných zakázek, jejichž zadavatelem je Středočeský kraj
FandiMat - aplikace materiální pomoci
Mapa, ve které můžete získat i nabídnout pomoc ve Středočeském kraji